Helpwanted bij online grensoverschrijdend gedrag
Elk jaar krijgen duizenden jonge Nederlanders te maken met online grensoverschrijdend gedrag. Met deze campagne voor Helpwanted, een van de weinige partijen die je daarbij kan helpen, creëerden we een positieve sociale norm rondom het online delen van informatie en beelden.
30 doen we voor elkaar
Om Amsterdammers bewust te maken van de nieuwe maximumsnelheid van 30 kilometer per uur, ontwikkelden we voor de Gemeente Amsterdam de campagne '30 doen we voor elkaar'.
Je zou willen dat je op stop had gedrukt…
Met deze campagne voor Stop it Now maakten we de groeiende groep jongeren die beelden van seksueel misbruik kijkt bewust van hun gedrag. Dankzij een confronterende video zochten velen van hen hulp en groeide het bewustzijn over dit probleem in heel Nederland.
Stop it NowDe toekomst van ons water
Dat je social media ook kan inzetten om complexe onderwerpen uit te leggen, bleek wel uit de goede resultaten voor onze campagne voor het waterschap Amstel, Gooi en Vecht.
Waterschap Amstel, Gooi en VechtGrip op je gezondheid
Voor de Patiëntenfederatie maakten we een knallende online campagne over de vele voordelen van PGO's.
Patiëntenfederatie
Wil je weten wat we voor jouw organisatie zouden kunnen doen?
Hoofdreiscoupé
We wonnen een gouden SponsorRing met deze bijzondere coupé, waar alzheimerpatiënten en hun naasten in een veilige omgeving een bijzondere reis maken die hun zintuigen prikkelt en zo mooie herinneringen opwekt.
Nederlandse SpoorwegenVogelflix
Campagne voor Vogelbescherming Nederland om meer jonge gezinnen vogels te laten tellen tijdens de Nationale Tuinvogeltelling.
Vogelbescherming NederlandDe Rol van je Leven
Als je ergens een bijzondere rol kan spelen in het leven van anderen, dan is dat in de zorg. En hoe meer mensen zich dat beseffen, hoe meer zorgpersoneel. Voor ouderenzorgaanbieder Evean ontwikkelden we daarom een arbeidsmarktcampagne waarin we de rol van hun zorgprofessionals op een wel heel bijzondere manier lieten zien: met een online dramaserie.
EveanWoest Zuid zoekt Senior Klimboom Analist
Voor Woest Zuid ontwikkelden wij een arbeidsmarktcampagne rondom de dilemma’s van de twintiger.
Woest ZuidUWV op Social Media
Social media zijn ontzettend bruikbaar om de reputatie van een merk te vergroten, maar dan moet je ze wel goed inzetten. Voor UWV ontwikkelden we een strategie voor al hun socialmediakanalen en creëerden we formats die op een constructieve, positieve manier laten zien hoe belangrijk UWV is voor Nederland. Het resultaat? Enorme groei van de accounts en meer waardering voor de dienstverlening én het merk.
UWVNS Publieksprijs
NS draagt lezen een warm hart toe en neemt reizigers graag mee in haar enthousiasme over boeken. Dat komt jaarlijks tot een hoogtepunt tijdens de aanloop naar en uitreiking van de NS Publieksprijs. Om aandacht voor die prijs en de genomineerde boeken zo groot mogelijk te maken, ontwikkelden we een campagne rondom digitale Miniboekjes. Die zorgden voor een enorme groei in lezers én stemmen.
Nederlandse SpoorwegenOde aan de kleine harde werkers van de Zuidas
Op de Zuidas stikt het van de harde werkers. En dan hebben we het niet alleen over wat er gebeurt in die enorme kantoren. Want verstopt in het groen werken mieren, slakken, vogels, bijen en vleermuizen misschien wel harder dan al die slimme advocaten en consultants bij elkaar. Met de nieuwe Groene Wandelroute geven we een ode aan de kleine harde werkers van de Zuidas. En laten we zien hoe groen en levendige deze Amsterdamse stadswijk eigenlijk is.
ZuidasDe Zeven Zonden van Brabant
Gulzigheid, Lust, Verdriet, Woede, Luiheid, Hoogmoed, Afgunst. Deze zeven zonden worden verkend door BrabantKennis, het onderzoekscentrum verbonden aan provincie Brabant. Die verkenning leverde een veelheid aan essays en onderzoeken op - en aan Johnny Wonder de opdracht om uit al dat aanbod een selectie te maken.
BrabantKennisKPN Cyberlympics
Om aan cybersecurityspecialisten te bewijzen dat KPN een interessante werkgever is, maakten we een mini-documentaire en bijbehorende advertentiestrategie rondom Sector C: het KPN-team dat hun wereldtitel Ethisch Hacken verdedigt op de Global Cyberlympics 2019.
KPNOntspoord – de 1e WhatsApp-thriller van Nederland
Een week lang ontvingen treinreizigers een spannend verhaal op hun eigen smartphone, in appjes van 7 verschillende personages.
NSDe Kopje Suiker Award
Voor woningcorporatie Mitros reiken we elke maand een gouden kopje suiker uit aan sociale huurders die elkaar nomineren als Beste Buur.
MitrosMaak werk van Mokum
Voor woningcorporatie Eigen Haard ontwikkelden we een arbeidsmarktcampagne rondom hun grootste dilemma’s.
Eigen HaardEen Dagje Groen
Crowdfunding voor duurzaamheid! Met een campagne die de gezamenlijke impact van duurzaam leven meet, lieten we Nederland kennis maken met de naam én missie van Milieu Centraal.
Milieu CentraalGVBeestjes Speurtocht
Voor de lancering van de Noord-Zuidlijn en het nieuwe Amsterdamse OV-netwerk ontwikkelden we een speurtocht door de stad.
GVBSupergewone mensen gezocht
Voor Pleegzorg Nederland maakten we een landelijke wervingscampagne voor nieuwe pleegouders.
Pleegzorg NederlandOntwerpkracht
in de zorg
Voor het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie maakten we een reeks podcasts over ontwerpkracht in de zorg.
Stimuleringsfonds Creatieve IndustrieDe Leukste Treinquiz van Nederland
Voor de Nederlandse Spoorwegen ontwikkelden en produceerden we De Leukste Treinquiz van Nederland - het langstlopende en meest succesvolle format op het YouTube-kanaal van NS.
NSDe trein online
Sinds 2015 verzorgen we alle strategieën en content voor NS op Facebook, Instagram, LinkedIn en YouTube.
NSHarry & Meghan
Om de nieuwe treinverbinding tussen Amsterdam en Londen te vieren stuurden we 10 Nederlandse ‘Prince Harry’s’ met de Eurostar naar Londen voor een date met hun eigen Britse ‘Meghan’.
NS InternationalOns Energienet
Voor Netbeheer Nederland maakten we een landelijke campagne rondom de uitrol van de slimme meter.
Netbeheer NederlandWerken in de gehandicaptenzorg
We begonnen de Facebook-pagina Werken in de gehandicaptenzorg, waar we het vakmanschap van teams uit de sector belichtten.
VGNReiziger die je bijbleef
Voor NS maakten we een contentserie rondom de Reiziger die je bijbleef, waarin personeel én reizigers de mooiste verhalen deelden over reizigers die dit jaar een indruk bij hen achterlieten.
NSBliksemstarters
Om JINC te helpen aan nieuwe samenwerkingspartners maakten we lokale campagnes over de vraag: Wie gaf jouw carrière een bliksemstart?
JINCFijn wonen
Voor woningcorporatie Mitros verzorgen we de social strategie en maken we alle Facebook-content.
MitrosVan deur tot deur
Voor de deur-tot-deur-functie in de NS-App maakten we een social media campagne over mensen die voor het eerst door een nieuwe deur gaan.
NSMensen eten met #GVBeestje
Het ondertussen legendarische GVBeestje verzonnen we voor GVB om het reizen met het OV leuker te maken.
GVBRechtstreeks naar Basel
De ICE International 105 naar Basel is sinds de nieuwe dienstregeling twee keer zo lang als een gebruikelijke ICE en biedt dus veel meer plaats. Aan Johnny Wonder de vraag daarvoor awareness te creëren bij leisure reizigers.
NS InternationalAcht eeuwen Zin
Voor het 800-jarig bestaan van de orde der Dominicanen maakten we een campagne rondom de zinzoekers van de moderne tijd.
DominicanenLancering Missie Aarde
We maakten een lanceringscampagne voor het eerste seizoen van VPRO’s sciencefiction-comedy Missie Aarde.
VPROBrandveilige Kerstdagen
Om mensen bewust te maken van de het hogere risico op brand tijdens de feestdagen, creëerden we een feestdagencampagne voor Brandweer Amsterdam-Amstelland.
Brandweer Amsterdam-AmstellandJohnny & Frank
Voor marketingblog en opleidingsinstituut Frankwatching verzorgen we sinds 2013 trainingen in Online Communicatiestrategie.
FrankwatchingWe sturen ze op Jongerentoer
Johnny Wonder maakte een campagne om jongeren te inspireren erop uit te gaan met de trein.
Nederlandse Spoorwegen